Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Αντικαπνιστική Αγωγή: μια υπερμεσική εφαρμογή για την πρόληψη του καπνίσματος


«Τα 5 τσιγάρα» είναι μια υπερμεσική εφαρμογή που στοχεύει στην προαγωγή της υγείας και στην πρόληψη του καπνίσματος. Είναι ένα αλληλεπιδραστικό λογισμικό, που επιχειρεί να προσεγγίσει το θέμα της πρόληψης με βιωματικό τρόπο στοχεύοντας στην ενίσχυση της προσωπικότητάς τους και στην ανάπτυξη μηχανισμών άμυνας ενάντια στις κοινωνικές πιέσεις.

 Περιλαμβάνει ανοιχτές, ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, που στοχεύουν να εμπλέξουν το μαθητή σε διαδικασίες ενεργητικής μάθησης και κριτικής σκέψης, ταυτόχρονα με την ενσωμάτωση και παιδαγωγική αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη διδακτική διαδικασία. Απευθύνεται σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και προσφέρεται για υλοποίηση στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης. Για τη σχεδίαση του λογισμικού χρησιμοποιήθηκαν τα σχεδιαστικά προγράμματα ανοικτού τύπου Multimedia Builder και Flash, στα οποία έχουν ενσωματωθεί εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τη χρήση εργαλείων εκμάθησης και αξιοποίησης των Τ.Π.Ε., όπως του επεξεργαστή κειμένου (Word), του λογισμικού παρουσιάσεων (Power Point) και της χρήσης του διαδικτύου. Επίσης περιλαμβάνονται προσομοιώσεις βιολογικών φαινομένων και ιατρικά και ενημερωτικά βίντεο, που σχετίζονται με το κάπνισμα και τις επιπτώσεις του.

Η αξιολόγηση της όλης εφαρμογής έδειξε σημαντικά ευεργετικά αποτελέσματα σε πολλά επίπεδα και τομείς της προσωπικότητας: στο γνωσιακό, το κριτικό, το αξιακό, το συναισθηματικό και το ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Το λογισμικό διαδραματίζεται σε 5 τσιγάρα, δηλαδή σε 5 φάσεις και το κάθε τσιγάρο παίζει το δικό του ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας. Τα πρόσωπα είναι κι αυτά 5 και το καθένα από αυτά έχει διαφορετική σχέση με το κάπνισμα. Το κάθε πρόσωπο έχει κάτι διαφορετικό να πει και συμβάλλει με το δικό του τρόπο στην ολοκλήρωση του σεναρίου.

Το εκπαιδευτικό λογισμικό «Τα 5 τσιγάρα» σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Πληροφορική στην Εκπαίδευση» του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Μπορείτε να το κατεβάσετε Ε Δ Ω  από την παλιά ιστοσελίδα του Π.Ι.

πηγή: Anna's Pappa Blog

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Με επιτυχία έληξε η επιμορφωτική ημερίδα στο Π.Γ.Ν. ΑΤΤΙΚΟ για το άσθμα και τις αλλεργίες



Ο Καθηγητής παιδοπνευμονολογίας κ. Κώστας Πρίφτης και η συνεργάτις του, κα Μπουτοπούλου Βαρβάρα (φωτό), επιμόρφωσαν 40 εκπ/κούς  της Α/θμιας εκπ/σης Δυτικής Αττικής και Γ΄Αθήνας, σε μια ημερίδα που διεξήχθη στο Π.Ν.Γ. ΑΤΤΙΚΟ, χθες.
Μέσα σε μια πολύ ζεστή ατμόσφαιρα, με απλά και κατανοητά λόγια ο καθηγητής της Ιατρικής Σχολής εξήγησε τις αιτίες, τη συμπτωματολογία, τους τύπους  αλλά και  την αντιμετώπιση των οξέων πνευμονολογικών προβλημάτων του άσθματος και των αλλεργιών στο χώρο του σχολείου, έδωσε λύσεις σε πρακτικά θέματα καθημερινής υγιεινής και απάντησε με υπομονή στις πάρα πολλές απορίες των εκπ/κών.
Στη συνέχεια, η κα Μπουτοπούλου, με επίδειξη, έδωσε λεπτομερείς οδηγίες για τη χρήση των ενέσεων της αδρεναλίνης και του εισπνεόμενου φαρμάκου κατά τη διάρκεια των κρίσεων. 
Η ημερίδα τελείωσε με ένα τεράστιο χαμόγελο όλων των παρευρισκομένων και με ένα ζεστό χειροκρότημα τόσο για την υψηλή ποιότητα της παρεχόμενης διάλεξης όσο και για την ανθρώπινη  και απλή παρουσία των επιμορφωτών.
Το Γραφείο Αγωγής Υγείας Δυτικής Αττικής ευχαριστεί θερμά τον αναπλ. καθηγητή κ Πρίφτη αλλά και όλο το τμήμα εκπ/σης του Π.Γ.Ν. ΑΤΤΙΚΟ, για την υλοποίηση της επιμόρφωσης.
Από την καινούργια σχολική χρονιά θα συνεχιστεί το πρόγραμμα επιμόρφωσης με το ίδιο αλλά και αναβαθμισμένο περιεχόμενο.

Σάββατο 18 Μαΐου 2013

Το 2ο Νηπιαγωγείο Ζεφυρίου και οι Δράσεις του

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στο πολύ δημιουργικό προσωπικό του 2ου Νηπιαγωγείου Ζεφυρίου, με προϊσταμένη την κ Μαρία Χαλκιώτου, το οποίο κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, λόγω μαθητικού πληθυσμού, αποδεικνύει για άλλη μια φορά οτι η Αγάπη και το ψυχικό σθένος κάνουν πάντα τη διαφορά.
Συνεχίστε- σας χρειαζόμαστε!



Τα παχύσαρκα και υπέρβαρα παιδιά βιώνουν εκφοβισμό από φίλους, γονείς, δασκάλους, προπονητές


Παιδιά κλινικά παχύσαρκα και υπέρβαρα βιώνουν εκφοβισμό



Σύμφωνα με έρευνα που ανακοινώθηκε στο περιοδικό Pediatrics δείχνει ότι ένας μεγάλος αριθμός  παιδιών  που είναι κλινικά παχύσαρκοι ή υπέρβαροι, βιώνουν λόγω τους βάρους τους εκφοβισμό στο σχολείο αλλά και στο σπίτι. Μάλιστα τα παιδιά δήλωσαν ότι στα άτομα που τους ασκούν εκφοβισμό έχουν συμπεριλάβει γονείς, δασκάλους και προπονητές.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την χρήση διαδικτυακού ερωτηματολογίου και δόθηκε σε 1425 εφήβους ηλικίας 14 έως 18 ετών που παρακολούθησαν 2 προγράμματα απώλειας βάρους. Από αυτά τα παιδιά τα 361 απάντησαν το ερωτηματολόγιο. Να σημειωθεί εδώ ότι από τα 361 παιδιά το 40% ήταν παχύσαρκοι, 24 % ήταν υπέρβαροι και οι υπόλοιποι είχαν φυσιολογικό σωματικό βάρος (ήταν παλαιότερα υπέρβαροι και παρακολουθούσαν τα προγράμματα για να διατηρήσουν το επιθυμητό από εκείνους βάρος τους). Ωστόσο η έρευνα δεν συμπεριελάμβανε απαντήσεις από παιδιά που δεν είναι (και δεν είχαν υπάρξει)   κλινικά παχύσαρκοι ή υπέρβαροι ενώ επίσης δεν συμπεριέλαβε και παιδιά που είναι υπερβολικά αδύνατα.
Σύμφωνα με την dr. Rebecca Puhl (η οποία είναι υπεύθυνη ερευνών και πρωτοβουλιών για το στίγμα που προκαλεί το βάρος στο Κέντρο Rudd για την Πολιτική των Τροφίμων και την Παχυσαρκία του Πανεπιστήμιο Yale και συγγραφέας της συγκεκριμένης έρευνας)  τα παιδιά που είναι κλινικά παχύσαρκα ή υπέρβαρα αντιμετωπίζουν πειράγματα και εκφοβισμού, όχι μόνο στο σχολείο αλλά και στο σπίτι. Αυτό σημαίνει ότι έχουν λίγες πηγές υποστήριξης ή συμμάχους. Επίσης ανέφερε ότι αυτά τα παιδιά βιώνουν εκφοβισμό τρεις έως έξι φορές πιο συχνά από ότι τα υπόλοιπα παιδιά, ανάλογα βέβαια και με την ηλικιακή ομάδα που βρίσκονται.
Τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας δείχνουν:
• Το 64% των παιδιών  ανέφεραν ότι έχουν δεχθεί απειλές ή πειράγματα  στο σχολείο λόγω του βάρους τους, και το 20 %  μάλιστα είπε ότι συνέβη συχνά ή πολύ συχνά
• Το 27 % των παιδιών είπαν ότι έχουν δεχθεί απειλές ή πειράγματα από το δάσκαλο ενώ το 3% των παιδιών ανέφερε ότι αυτό συμβαίνει πολύ συχνά
• Το 42% των παιδιών είπαν ότι έχουν δεχθεί απειλές ή πειράγματα τουλάχιστον μία φορά από  καθηγητές φυσικής αγωγής ή προπονητές και το 6% είπαν ότι έχουν δεχθεί απειλές ή πειράγματα ανέφερε ότι αυτό συμβαίνει πολύ συχνά
• Τέλος το 32% των παιδιών  είπαν ότι έχουν δεχθεί απειλές ή πειράγματα από γονείς και το 11% είπαν ότι έχουν δεχθεί απειλές ή πειράγματα ανέφερε ότι αυτό συμβαίνει πολύ συχνά
Ο dr. Mark Schuster, διευθυντής της Παιδιατρικής Κλινικής του νοσοκομείου Παίδων της Βοστώνης και μέλος της ερευνητικής ομάδας της συγκεκριμένης έρευνας, δήλωσε ότι ο εκφοβισμός σαν φαινόμενο αποκτά όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις και έχει συνέπειες σε συναισθηματικό και σωματικό επίπεδο στα παιδιά, συνέπειες που τα επηρεάζουν και στην ενήλικη ζωή τους. Όσον αφορά την πεποίθηση, που υπάρχει και στην Ελλάδα, ότι «παιδιά είναι και έτσι κάνουν» ο dr. Schuster δήλωσε: «Πάντα συνέβαιναν πράγματα τα οποία δεν ενέκρινε η κοινωνία μας. Από εκεί και πέρα είναι στην άποψη του καθενός για το πώς θα αντιμετωπίσει τα πράγματα. Μπορεί κάποιος να τα δει με αυτό τον τρόπο ή να πει ότι είναι λάθος και να βοηθήσει τα παιδιά που βιώνουν τον εκφοβισμό και τα παιδιά που ασκούν τον εκφοβισμό».
Η έρευνα δόθηκε στην δημοσιότητα στις 24/12/2012 και δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό PEDIATRICS τον Ιανουάριο του2013.

(πηγή: http://www.e-abc.eu/gr/nea/teleutaies-anakoinoseis/selida-neou/?nid=31 )

Πρώτo το Facabook στο διαδικτυακό εκφοβισμό





Το Χαμόγελο του Παιδιού μας πληροφορεί ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα της διαδικτυακής έρευνας που διεξήγαγε ο διαδικτυακός κόμβοςwww.knowthenet.org.uk το 85% των εφήβων έχει βιώσει διαδικτυακό εκφοβισμό. Το KNOWTHENET είναι ένας διαδικτυακός κόμβος ενημέρωσης και πληροφόρησης, ο οποίος επιχορηγείται από τη NOMINET UK, τη μεγαλύτερη εταιρεία παροχής διαδικτυακών domain ονομάτων (.uk) στη Μεγάλη Βρετανία.

Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία διεξήχθη σε 2001 έφηβους  το 85% έχει εμπειρία διαδικτυακού εκφοβισμού αλλά μόνο το 37% των παιδιών που έχουν βιώσει διαδικτυακό εκφοβισμό το έχουν δηλώσει στη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης.

Επίσης το 87% των παιδιών είχαν την εμπειρία του εκφοβισμού στο FACEBOOK ενώ το 19% στο TWITTER. Επίσης η έρευνα έδωσε ένα ισχυρό προβάδισμα στον διαδικτυακό εκφοβισμό, αφού το 65% των παιδιών δήλωσαν ότι έχουν βιώσει εκφοβισμό στο διαδίκτυο έναντι του 49% των παιδιών που δήλωσαν ότι έχουν βιώσει εκφοβισμό στο σχολείο ή στην πλατεία.

Οι έφηβοι θα πρέπει να θυμούνται ότι όπως προστατεύονται στον πραγματικό κόσμο έτσι θα πρέπει να κάνουν και στον διαδικτυακό:

● Στο διαδίκτυο δεν υπάρχουν προσωπικές στιγμές. Από τη στιγμή που δημοσιεύεται κάτι, γίνεται δημόσιο και στην πραγματικότητα δεν σβήνει ποτέ (ακόμη και αν το διαγράψουν)

● Δεν υπάρχει λόγος να κοινοποιηθούν προσωπικά στοιχεία (διεύθυνση, τηλέφωνο, σχολείο κτλ). Η πλοήγηση στο διαδίκτυο και στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να γίνει κανονικά και χωρίς αυτή την ενέργεια

● Σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο μήνυμα, σχόλιο ή ανάρτηση που θίγει έναν άνθρωπο σαν προσωπικότητα πρέπει να ενημερωθεί η ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης (μέσω της εφαρμογής της), οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς εάν πρόκειται για ανήλικο άτομο.

Η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα παιδιά SOS 1056 λειτουργεί 24 ώρες τη μέρα, καθημερινά, είναι δωρεάν και ανώνυμη και διαχειρίζεται και αιτήματα σχετικά με την συμπεριφορά και την ασφάλεια των παιδιών στο διαδίκτυο

"Η επίδραση της βίας στην τηλεόραση, στα παιδιά και στους εφήβους" της κ.ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ Μ. Παιδοψυχίατρου-Ψυχίατρου,


Η επίδραση της βίας στην τηλεόραση, στα παιδιά και στους εφήβους

ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ Μ.
Παιδοψυχίατρος-Ψυχίατρος, Πανεπιστημιακή Παιδοψυχιατρική Κλινική,
Νοσοκομείο Παίδων "Η Αγία Σοφία"

Περίληψη

Η φτώχεια, η ενδοοικογενειακή βία, η συναισθηματική στέρηση, η επίδραση της
τηλεόρασης και άλλοι παράγοντες θεωρούνται ότι συντελούν στην εμφάνιση βίαιων
συμπεριφορών στα παιδιά και στους εφήβους. Μεγάλος αριθμός μελετών έχει δείξει ότι
υπάρχει σημαντική σχέση μεταξύ έκθεσης στην τηλεόραση και αντικοινωνικής
συμπεριφοράς. Αυτή η έκθεση συσχετίζεται με μακροχρόνια επίδειξη επιθετικότητας. Τα
παιδιά προσχολικής ηλικίας επηρεάζονται περισσότερο, όπως επίσης τα αγόρια
ανεξαρτήτως ηλικίας. Ιδιαίτερη επίδραση έχει η τηλεόραση σεευπαθείς ομάδες όπως
επιθετικούς εφήβους ή κακοποιημένα παιδιά. Κύριοι μηχανισμοίεπίδρασης της
τηλεοπτικής βίας θεωρούνται η μίμηση της συμπεριφοράς, η ταύτιση με βίαιους ήρωες
και η απευαισθητοποίηση στη βία. Η έλλειψη γονεϊκής εποπτείας ως προς την
τηλεθέαση σε συνδυασμό μεέκθεση στην επιθετικότητα συσχετίζονται μεεπιθετική
συμπεριφορά από το παιδί ή τον έφηβο. Έχει βρεθεί ότι στην Ελλάδα τα παιδιά
παρακολουθούν τηλεόραση χωρίς τον έλεγχο της γονεϊκής εποπτείας, και ότιεπίσης στο
90% των αστικών περιοχών και στο 70% των αγροτικών υπάρχουν δύο συσκευές
τηλεόρασης. Είναιευνόητο λοιπόν ότι η πρώτη οδηγία που πρέπει να δίδεται προς τους
γονείς είναι να παρακολουθούν την ποιότητα των προγραμμάτων που βλέπουν τα
παιδιά τους όπως επίσης να μην υπάρχει συσκευή στο δωμάτιο του παιδιού, να μη
βλέπουν τηλεόραση παιδιά κάτω των δύο χρόνων καιγενικά τα παιδιά να μη βλέπουν
τηλεόραση πάνω από δύοώρες την ημέρα.
Καθήκον της ιατρικής κοινότητας είναι η ενημέρωση των γονιών καθώς καιτης
πολιτείας ως προς τα συμπεράσματα που απορρέουν από τον ευρύτατο αριθμό μελετών
πάνω στο θέμα της επίδρασης της τηλεοπτικής βίας


Η πλήρης δημοσίευση του κειμένου της κ. Λαικοπούλου, θα τη βρείτε  ΕΔΩ  από την ηλεκτρονική βιβλιοθήκη της ιστοσελίδας για την Ευρωπαϊκή Καμπάνια κατά του Εκφοβισμού σε συνεργασία με το Χαμόγελο του Παιδιού

ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ «ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ» Θέμα: «Σχολικός εκφοβισμός»



 Ημερομηνία: Παρασκευή 24 Μαΐου  2013

Χώρος: Αίθουσα του Συλλόγου «Εγκέφαλος», Ηγήμονος 3, Γουδί


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

09:00-10:00:      Εγγραφές
10:00-10:15:      Χαιρετισμός-Εισήγηση
Διβόλη Αικατερίνη, Διδάκτωρ ΑΠΘ, Πρόεδρος συλλόγου «Εγκέφαλος» και εκδότης περιοδικού «Εγκέφαλος»
Προεδρείο:       Παρασκευόπουλος Ιωάννης, Ομότιμος Καθηγητής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου
Αθηνών
Αρτινοπούλου Βασιλική, Καθηγήτρια Εγκληματολογίας Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών
Εισηγήσεις:
10:15-10:45:      Λαγγάρη Βαρβάρα, MSc, PhD, Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια, Επιστημονική Συνεργάτιδα Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.
«Σχολικός εκφοβισμός: Ορισμός, Επιδημιολογικά δεδομένα, Επιπτώσεις στην Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων, Καλές Πρακτικές»
10:45-11:15:      Μπεράτης Ιών, MSc, PhD, Ψυχολόγος, Επιστημονικός Συνεργάτης Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.
                        «Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός: Ορισμός, Επιπτώσεις, Καλές Πρακτικές»
11:15-12:00       Τσιάντης Άλκης-Κωνσταντίνος, Ψυχίατρος - Ψυχοθεραπευτής, Αναπληρωτής Επιστημονικός Υπεύθυνος Ε.Ψ.Υ.Π.Ε., Επιστημονικός Υπεύθυνος Προγραμμάτων Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. για τον Σχολικό Εκφοβισμό
«Παρουσίαση Kαινοτόμου Προγράμματος Παρέμβασης για το Γυμνάσιο βασισμένου στη Θεωρία της Εν-νόησης (Mentalization
12:00-12:30       Ασημόπουλος Χάρης, PhD, Επικ. Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας, Τμήμα Κοιν. Εργασίας, ΑΤΕΙ Αθηνών, Επιστημονικός Συνεργάτης Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.
«Επτά χρόνια δράσης της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. και ο ρόλος του “Δικτύου κατά της Βίας στο Σχολείο” στην πρόληψη του Σχολικού εκφοβισμού»
12:30-13:15:      Αρτινοπούλου Βασιλική, Καθηγήτρια Εγκληματολογίας Παντείου Πανεπιστημίου
                        Αθηνών
                        «Το έργο και ο ρόλος του Παρατηρητηρίου για την πρόληψη και την αντιμετώπιση
της σχολικής βίας και εκφοβισμού»
13:15-14:15:      Διάλειμμα-Καφές
Προεδρείο:       Μπαλογιάννης Σταύρος, Ομότιμος Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου
                        Καρκανιάς Αθανάσιος,  Διευθυντής Ψυχιατρικής κλινικής Ν.Ν.Θ.Α. Σωτηρία
Εισηγήσεις:
14:15-15:00:      Άκης Γιοβαζολιάς, Επίκουρος Καθηγητής Συμβουλευτικής Ψυχολογίας,
Πανεπιστήμιο Κρήτης
                        «Ο ρόλος των παρατηρητών στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού»
15:00-15:45:      Πετρόπουλος Νικόλαος, π. Σύμβουλος Κοινωνιολογίας, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
 «Μια κοινωνιολογική προσέγγιση του σχολικού εκφοβισμού»»
15:45-16:30:      Κάτσας Γρηγόριος, Καθηγητής Κοινωνιολογίας, DEREE-The American College of Greece
                        «Ο εκφοβισμός ως υποκουλτούρα αποκλίνουσας συμπεριφοράς»
16:30-17:30:      Μπαλογιάννης Σταύρος, Ομότιμος Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου
                        «Ο φόβος διαμέσου των αιώνων» - Κλείσιμο της ημερίδας


Η συμμετοχή στην ημερίδα είναι δωρεάν. Προτιμότερο είναι να προεγγράφεστε
ΠΡΟΕΓΓΡΑΦΕΣ: θα γίνονται από τις 20-22 Μαΐου ώρες 16:00-18:00
στα τηλ 210-7778320, 210-7784668, 210-6825981, 210-6937139306
ή γραπτώς με fax: 210-7709636 ή e-mail: dimitra_anastasia@yahoo.gr

Η απονομή των βεβαιώσεων θα γίνει μ ε τ ά το τέλος της ημερίδας

Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

1ο Φεστιβάλ Σχολικών Δραστηριοτήτων «Εγώ, Εσύ, Εμείς για το Περιβάλλον και την Υγεία» στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας



Το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής, μέσω των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής Υγείας, προτίθεται να διοργανώσει τριήμερο φεστιβάλ παρουσίασης των σχολικών προγραμμάτων στις 10-11-12 Ιουνίου 2013.

Σκοπός του είναι η ανάδειξη της δημιουργικότητας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, όπως αυτή υλοποιείται μέσα από τα αντίστοιχα προγράμματα, εγκεκριμένα ή μη. Το Φεστιβάλ συνδιοργανώνεται με το Δήμο Ελευσίνας και την Αντιπεριφέρεια Δυτικής Αττικής.

Κάθε πρόγραμμα μπορεί να εκπροσωπηθεί με έναν από τους παρακάτω τρόπους:  έκθεση χειροτεχνημάτων, αφίσα, θεατρικό δρώμενο, βίντεο, μουσικό δρώμενο, ψηφιακή παρουσίαση. Η έκθεση θα στηθεί την Δευτέρα 10 Ιουνίου και ώρες 17.00-21.00. Θα είναι επισκέψιμη για μαθητικές ομάδες Τρίτη και Τετάρτη 9.00-13.00 και 18.00-21.00. Η μεταφορά των μαθητών θα γίνεται με ευθύνη του σχολείου.

Οι σχολικές μονάδες που ενδιαφέρονται να παρουσιάσουν τη δουλειά τους παρακαλούνται να συμπληρώσουν την επισυναπτόμενη αίτηση και να την καταθέσουν στα
perekp@dipe-dytik.att.sch.gr ή agygeias@dipe-dytik.att.sch.gr μέχρι την Τρίτη 21 Μαΐου.

Το τελικό πρόγραμμα θα ανακοινωθεί μετά τη συλλογή όλων των αιτήσεων.



1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Α/ΒΑΘΜΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

«ΕΓΩ, ΕΣΥ, ΕΜΕΙΣ»

Ελαιουργείο Ελευσίνας, 10-11-12 Ιουνίου 2013



ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ



ΣΧΟΛΕΙΟ  
ΤΑΞΗ  
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ  
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ  
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ  
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ
(υπογραμμίστε έναν από τους προτεινόμενους τρόπους)
έκθεση χειροτεχνημάτων σε 1,5 τμ
αφίσα 50Χ70 ή 70X100 ή 100Χ140
10/λεπτο θεατρικό δρώμενο (απογευματινό)
10/λεπτο μουσικό δρώμενο (απογευματινό)
10/λεπτο βίντεο (πρωινό)

10/λεπτο βίντεο (απογευματινό)

10/λεπτη ψηφιακή παρουσίαση (πρωινή)

10/λεπτη ψηφιακή παρουσίαση (απογευματινή)

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
(υπογραμμίστε ένα από τα προτεινόμενα)
Τρίτη 9.00-11.00
Τρίτη 11.00-13.00
Τρίτη 18.00-21.00
Τετάρτη 9.00-11.00
Τετάρτη 11.00-13.00

Τετάρτη 18.00-21.00




Κυριακή 12 Μαΐου 2013

“Εγώ” και “Εσύ” γινόμαστε “Εμείς”, πρόγραμμα ελέγχου των συγκρούσεων

Η αξιόλογη συνάδερρφος Άννα Παππά στο ιστολόγιό της έκανε πάλι το θαύμα της.
Μας παρέχει ηλεκτρονικά ένα βιβλίο που πια δεν κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία, και είναι πολύτιμο και εύχρηστο. Αφορά τον έλεγχο των συγκρούσεων και περιέχει σαφείς και λεπτομερείς οδηγίες δραστηριοτήτων για γονείς και εκπαιδευτικούς.

 Οι συγκρουσιακές καταστάσεις δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως κάτι το ανεπιθύμητο, γιατί αποτελούν μέρος της ζωής και σημαντική πτυχή της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Γι’ αυτό και μπορεί να δημιουργούν ευκαιρίες για μάθηση και πρόοδο, και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων. Αρκεί η σύγκρουση να αντιμετωπίζεται νωρίς και συστηματικά, για να λειτουργεί ως παιδαγωγική ευκαιρία. Έτσι, η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται κυρίως στο αν οι συγκρούσεις θα επιλυθούν με τρόπο «καταστροφικό», δηλαδή με εξαναγκασμό, απειλές και ποινές, ή «εποικοδομητικό», δηλαδή με την εφαρμογή καλοσχεδιασμένων προγραμμάτων. Είναι αποδεδειγμένο, μάλιστα, ότι η εποικοδομητική διαχείριση των συγκρούσεων συνεισφέρει τα μέγιστα στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, την ικανότητα χειρισμού των συναισθημάτων και την αντιμετώπιση των αγχογόνων καταστάσεων.
Στο  Τετράδιο δραστηριοτήτων   (κάντε κλικ ) θα βρείτε όλο το βιβλίο. 

Δράσεις που αφορούν την Ενδοσχολική Βία σε σχολεία Π.Ε. Δυτικής Αττικής.



Η Δ/νση Π.Ε. Δυτικής Αττικής και το γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων (Αγωγή Υγείας) έχει  σχεδιάσει, οργανώσει και εποπτεύσει τη δράση: 

«Εβδομάδα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού» .

Σκοπός  είναι  η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας για το θέμα του Σχολικού Εκφοβισμού.

Περιλαμβάνει:
 α) στοχευμένες δραστηριότητες (διαθεματικές και διεπιστημονικές) σε μορφή σχεδίων εργασίας, που πραγματοποιούν οι μαθητές ανάλογα με την ηλικία τους στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης.

β) ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Κατά τη διάρκειά της γίνεται αποσαφήνιση των όρων, δίδεται πληροφόρηση για το βασικό στόχο του προγράμματος, τα θεωρητικά και ερευνητικά στοιχεία που θα το στηρίξουν και  παρουσιάζεται το εποπτικό υλικό και τα σχέδια εργασίας.

γ) ενημέρωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων των Σχολικών μονάδων για τη δράση, σε απογευματινή συνάντηση.

Σε αυτήν τη δράση έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή και υλοποιούν το πρόγραμμα 19 σχολικές μονάδες της Δυτικής Αττικής (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά) και έχουν επιμορφωθεί περίπου 200 εκπαιδευτικοί.

Τα σχολεία που συμμετέχουν είναι:
3ο Νηπ. Μεγάρων
2ο Νηπ. Ζεφυρίου
6ο Νηπ. Μάντρας
2ο Νηπ. Ανω Λιοσίων
1ο Δ.Σ. Ασπροπύργου
2ο Δ.Σ. Ασπροπύργου
3ο Δ.Σ. Ασπροπύργου
4ο Δ.Σ. Ασπροπύργου
6ο Δ.Σ. Ασπροπύργου
3ο Δ.Σ. Ελευσίνας
5ο Δ.Σ. Ελευσίνας
6ο Δ.Σ. Ανω Λιοσίων
2ο Δ.Σ. Ζεφυρίου
1ο Δ.Σ. Μαγούλας
2ο Δ.Σ. Μάντρας
4ο Δ.Σ. Μάντρας
Δημ. Σχ. Ερυθρών
1ο Δ.Σ. Ν. Περάμου
4ο Δ.Σ. Μεγάρων


Η προαναφερθείσα δράση έχει πάρει έγκριση υλοποίησης από το ΥΠΑΙΘΠΑ με  Αρ. Πρωτ. 50022/Γ7 /11-4-2013.


Η Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Δυτ. Ατικής

Γωγώ Σταματοπούλου


Πρόσκληση σε σεμινάριο για την αντιμετώπιση οξέων πνευνομονολογικών προβλημάτων στο χώρο του σχολείου για τους εκπ/κούς της Δυτ. Αττικής




Το Γραφείο Αγωγής Υγείας Δυτικής Αττικής και  η Παιδοπνευμονολογική και Παιδοαλλεργιολογική Μονάδα της Γ΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Π.Γ.Ν. «Αττικόν», συνδιοργανώνουν επιμορφωτικό πρόγραμμα με κεντρικό άξονα την κατάρτιση εκπαιδευτικών της Α/θμιας εκπαίδευσης στην αντιμετώπιση οξέων πνευμονολογικών προβλημάτων των παιδιών.
Το πρώτο επιμορφωτικό σεμινάριο θα έχει ως εναρκτήρια ημερομηνία την 27η Μαΐου 2013, ημέρα Δευτέρα.
Το κεντρικό θέμα του θα είναι:

«Αντιμετώπιση οξέων παιδοαλλεργιολογικών και παιδοπνευμονολογικών προβλημάτων στο χώρο του σχολείου»

Συγκεκριμένα το πρόγραμμα θα διαμορφωθεί ως εξής:
16:30-18:00:   
   -Τι είναι και πώς εκδηλώνεται η αλλεργία στα παιδιά
    -Αντιμετώπιση της οξείας αλλεργικής αντίδρασης στο σχολείο
18:30-20:00:
    -Πώς εκδηλώνεται και πώς αντιμετωπίζεται το παιδικό άσθμα
    -Άσθμα μετά άσκησης στο σχολείο

Η έναρξη του σεμιναρίου θα πραγματοποιηθεί στις 16.30 και θα διαρκέσει 4 εκπαιδευτικές ώρες.  Αίθουσα διδασκαλίας θα είναι η Αίθουσα Νο 4 στο Υπόγειο του Π.Γ.Ν. «Αττικόν» (Ρίμινι 1, Χαϊδάρι).
Θα λάβουν μέρος 15 εκπαιδευτικοί ανά σεμινάριο και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.

Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί παρακαλούνται να επικοινωνήσουν  ηλεκτρονικά  (agygeias@dipe-dytik.att.sch.gr ), δηλώνοντας τα στοιχεία τους ή  τηλεφωνικά στα: 210 5560815 και 6937204236,  μέχρι τις 20/5/2013



Η Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας



 Σταματοπούλου Γεωργίτσα